úterý 27. května 2008

Bio nebio



Včerejší debata o BIO potravinách, kterou jsme vedli s Gogglym po icq, mě inspirovala natolik, že jsem dnes ráno se svojí nejmladší sestrou prošťourala spíž a vyfotila tuhle fotku. Celkem 30 výrobků, docela slušné číslo, což?


Biopotraviny jsou jakékoliv potraviny, které vznikly v rámci ekologického zemědělství, a byly testovány a kontrolovány velmi přísným způsobem. Výrobek, který pak takovými testy projde,(testy na těžké kovy, toxiny, chemikále... je označen certifikovanou značkou BIO (viz. obrázek nahoře) a u takového výrobku si můžete být jistí, že produkt není složen z žádných náhražek, dochucovadel, chemikálií a je vypěstovaný šetrným a ekologickým způsobem.


Biopotraviny jsou vyráběny podle Zákona o ekologickém zemědělství č. 242/2000 Sb. a nařízení rady EHS č. 2092/91. Pokud zemědělec splní všechny podmínky, obdrží na rok certifikát a možnost užívat značku BIO. Během roku jsou pak zemědělci pravidelně i namátkově kontrolováni, zda stále splňují požadavky biopotravin.


O biopotravinách jsou napsány kilometry textu, takže pokud ve vás můj článek vzbudil zájem, nebudete mít problém najít spoustu informací na tohle téma. Já sama sem v tomto článku vycházela z informací z knihy: Biokuchařka Hanky Zemanové, ve které se dozvíte nejen o biopotavinách, ale také najdete spoustu chutných a zdravých receptů.



A co na to sysel?
Bio-nebio, hlavně, že se to dá sežrat...

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Nic proti biopotravinám, sám jsem konzument. Kdybych měl okomentovat ten humbuk kolem toho, asi bych použil slova mistra Jakoubka, když narážel na Clifforda Geertze:

"Já si myslim, že je to jenom velká a nafouknutá bublina, která snad co nevidět splaskne!"

Boo řekl(a)...

očekávala sem podobnej komentář :) ale já patřím mezi lidi kterým není jedno jestli do svého těla cpou jedy nebo ne. negativní účinky některých látek - konzervantů a barviv jsou už dlouho vědecky prokázané a tak se divím, že někteří lidé biopotravinám stále nevěří...copak tobě není jedno jestli jíš něco co ti škodí?

Martin Marek řekl(a)...

Moc pěkné! Náš špajz z ledna je tady:

http://martagoamisago.blogspot.com/

Dnešní fotka by už byla bohatší, ale na tu tvoji by ještě asi neměla. Leda ihned hned po nákupu :-)

Goggly řekl(a)...

Já byl včera na nákupu a koukal jsem na BIO kečup, ale neměli ostrou verzi, tak u nás nic BIO zrovna není.

Boo mi ale řekla, že jsem si měl koupit BIO chilli a nasypat si ho tam... :))) Co byste jí na to řekli? :D

Martin Marek řekl(a)...

Že je to kreativní řešení ;-)

michal řekl(a)...

Podle mě hodně záleží na tom, co je to za bio potravinu. Třeba geniální je v tomhle med. Dělám si z něj organické BIO nápoje, které v sobě mají přirozený cukr, ale nevadí mi, i pokud si z medu něco koupím, když zrovna nemám po ruce sklenici s medem. Na druhou stranu to chce kupovat BIO věci skutečně tam, kde mám jistotu, že to je BIO. Bohužel regál v Tesku na mě nepůsobí úplně důvěryhodně.